ReNews.plQBusiness.plKontakt Spotkania biznesowe Polityka cookies Polityka prywatności Newsletter Reklama O nas
renews.pl
konferencja
 

Aktywność rynku handlowego w regionie CEE

W przeciągu ostatnich dwóch lat w regionie CEE pojawiło się aż 185 nowych marek handlowych, które łącznie otworzyły 550 sklepów. W nadchodzących 12 miesiącach planowane jest otworzenie kolejnych 75 nowych sklepów wynika z najnowsze raportu firmy CBRE „Aktywność rynku handlowego w regionie CEE”.


How Active is theCEE Retail Market?


Kluczową decyzją przy ekspansji jest kwestia lokalizacji, nowe marki aż w 82% wybierają lokalizacje typu „prime”. 77% nowych sklepów powstaje w centrach handlowych, zdecydowanie częściej nowe marki możemy spotkać w stolicach, na ich wybór decyduje się aż 78% konceptów.


Wśród kluczowych czynników w kontekście lokalizacji znajduje się wybór pomiędzy centrami handlowymi a ulicami handlowymi. Decyzje te są w dużej mierze uzależnione od kraju i dojrzałości rynku handlowego. W przypadku Rumuni oraz Słowacji nowe marki częściej pojawiają się w centrach handlowych, w przypadku Polski oraz Czech obserwowana jest przewaga centrów handlowych co do wyboru pierwszej lokalizacji.


Magdalena Frątczak, Dyrektor w dziale Powierzchni Handlowych, CBRE, komentuje: - Polska w dalszym ciągu jest atrakcyjnym rynkiem dla marek międzynarodowych zainteresowanych ekspansją w regionie Europy wschodniej i centralnej. Dotyczy to zarówno marek modowych reprezentowanych przez marki takie jak Forever 21, Decimas, Ecco Leather Goods, konceptów gastronomicznych jak Benihana oraz Paul’s lub też aktywności sportowych - Fitness24Seven. Polska to rynek charakteryzujący się rosnąca siłą nabywczą, motywującą firmy do rozpatrywania naszego kraju w kategoriach ogromnego rynku zbytu z dużym potencjałem zakupowym.


Zdecydowanym faworytem nowych marek są stolice, jednak nie oznacza to, że miasta regionalne są pomijane. Świetnym przykładem jest rynek polski, gdzie ponad 40% nowych konceptów wybrało miasta regionalne na swoją pierwszą siedzibę. Wśród regionu CEE najbardziej atrakcyjne miasta dla nowych sieci handlowych to: w Polsce: Łódź, Wrocław, Poznań; W Rumuni – Timișoara, Jassy, Ploeszti; Koszyce na Słowacji oraz węgierski Debreczyn.


Wśród nowych marek znaleźli się najemcy z sektora premium: Brioni, Moncler, Stuart Weitzman, Michael Kors czy Tosca Blu. Widoczna jest ekspansja polskiej siedzi LPP z konceptami Sinsay oraz Mohito, rozwija się także oferta wyposażenia domu, swoją obecność w regionie CEE zaznacza Tiger oraz English Home. Stale poszerza się również oferta gastronomiczna, w szczególności w Polsce miały miejsce otwarcia dwóch światowych konceptów – Dunkin Donuts oraz Paul’s.


Rumunia odnotowała najwyższy wskaźnik nowych konceptów – 34%, kolejne miejsce zajmuje Polska z wynikiem 25%. Marki z segmentu premium wybierają na swoje pierwsze lokalizacje Czechy – ponad 50% z nich zdecydowało się na otworzenie sklepu w Pradze.


Więcej informacji w raporcie: How Active is theCEE Retail Market?


Źródło: CBRE

29.02.2016


Tagi: centra handlowe, marki, sklepy, CEE, raport


BIURA DO WYNAJĘCIA WE WROCŁAWIU

giełda

Firma Polmer Sp. z o.o. oferuje pomieszczenia biurowe wraz z salą konferencyjną...

CENTRUM LOGISTYCZNE MOUNTPARK WROCŁAW

foto

Mountpark Logistics rozpoczął inwestycję Mountpark Wrocław...

KINNARPS - MEBLE

giełda

Mondi Polska to dynamiczna firma rekrutacyjna, która stawia na budowanie...

BIK PARK WROCŁAW I

foto

Rozbudowa parku logistycznego pod Wrocławiem nabiera tempa. Obiekt powstaje zgodnie...

WROCŁAWSKIE PARKI BIZNESU

foto

Wrocławski Park Biznesu przy ul. Bierutowskiej uzyskał unikalny kompleks technologiczny...

CZEKAMY NA ZGŁOSZENIA REALIZACJI!

foto

Zakończyło się głosowanie internautów czternastej edycji Plebiscytu Polska Architektura XXL. Publiczność wybrała...