Centra handlowe w miastach regionalnych - Częstochowa
![wykres](uploads/images/2016_01/jurajskaw1.jpg)
Częstochowa posiada cztery obiekty handlowe o łącznej powierzchni najmu 134 tys. mkw. Wskaźnik nasycenia nowoczesną powierzchnią handlową kształtuje się na poziomie 581 mkw. na tysiąc mieszkańców. Współczynnik pustostanów w Częstochowie odnotował tendencję spadkową i na koniec 2015 roku wyniósł 4% – wynika z publikacji Colliers International „Centra handlowe w miastach regionalnych - Częstochowa”.
Centra handlowe w miastach regionalnych - Częstochowa
Rynek Częstochowy zdominowany jest przez tradycyjne centra handlowe. W mieście brak jest parków handlowych, a najbliższe centra wyprzedażowe znajdują się w Sosnowcu i Krakowie.
Największym centrum handlowym w Częstochowie jest Galeria Jurajska, o łącznej powierzchni najmu 48 tys. mkw. i 200 sklepach. W 2015 r. Galerie Jurajską poddano modernizacji i rekomercjalizacji. Centrum zyskało 16 nowych najemców, zmniejszyła się liczba pustostanów. W ubiegłym roku umowy najmu z centrum podpisały, między innymi, firmy takie, jak: X-com, Bajkowy Labirynt, Cook&More, Greenpoint, a sklep Reserved powiększył swoją powierzchnię do 2 840 mkw., stając się przy tym największym sklepem tej sieci w Polsce.
– W centrach handlowych w Częstochowie działa ok. 340 sklepów. Największą grupę stanowią najemcy z sektora moda oraz usługi. W 2015 roku w mieście zadebiutowały głównie sieci z sektora dom i wnętrze takie, jak: a Tab, English Home, Cook&More, czy Tescoma – mówi Katarzyna Michnikowska, Starszy Analityk w Dziale Doradztwa i Badań Rynku Colliers International.
Najwyższe miesięczne czynsze za lokal 100-150 mkw. na potrzeby mody wynoszą od 27 do 29 euro za mkw.
W najbliższym czasie w mieście nie powstanie żadne nowe centrum handlowe, ale klienci będą beneficjentami dalszych zmian jakościowych, jakie zajdą w istniejących obiektach.
Więcej informacji w raporcie: Centra handlowe w miastach regionalnych - Częstochowa
Źródło: Colliers International
22.03.2016
Tagi: centra handlowe, Częstochowa