ReNews.plQBusiness.plKontakt Spotkania biznesowe Polityka cookies Polityka prywatności Newsletter Reklama O nas
renews.pl
konferencja
 

Rynek handlowy w Polsce, 1 kwartał 2016

wykres


Przyrost nowej powierzchni handlowej w pierwszym kwartale 2016 był mniej dynamiczny niż to miało miejsce w analogicznym okresie w trzech poprzednich latach. Sektor handlowy wzbogacił się tylko o jedną nową galerię handlową – Glogovia (21 tys. mkw.) w Głogowie.


Rynek Handlowy w Polsce, 1 kwartał 2016


Na rynku można było zaobserwować wzrost znaczenia sektora e-commerce: coraz więcej marek decyduje się na wprowadzenie i rozwijanie tego kanału sprzedaży. Firma CBRE prezentuje podsumowanie sytuacji w sektorze handlowym w Polsce po pierwszym kwartale 2016 roku w raporcie Retail Market View – 1 kw. 2016.


- W budowie znajduje się obecnie około 670 tys. mkw., do najważniejszych nowopowstających obiektów można zaliczyć centrum Posnania w Poznaniu (98 tys. mkw.), Wroclavia we Wrocławiu (64 tys. mkw.), Forum Gdańsk (62 tys. mkw.), Galerię Północną w Warszawie (64 tys. mkw.), Serenadę w Krakowie (42 tys. mkw.) oraz Gemini Park Tychy (36 tys. mkw.) - mówi Agata Czarnecka, Zastępca Dyrektora w dziale doradztwa i badań rynku CBRE.


Wśród marek, debiutujących na rynku znalazły się dwie, oferujące modę sportową: Skechers oraz Up8. Firmy już obecne na polskim rynku z ofertą sprzętu i odzieży sportowej dynamicznie rozwijały się, otwierając nowe lokalizacje i zapowiadając kolejne (wśród nich Go Sport, Sports Direct, Sizeer, 50 Style, Martes Sport).


Na rynku można było zaobserwować wzrost znaczenia sektora e-commerce: LPP zdecydowało o rozszerzeniu oferty e-zakupów, CCC sfinalizowało zakup 74,99% akcji Eobuwie.pl ( sklep internetowy, specjalizujący się w sprzedaży obuwia i akcesoriów), Venezia uruchomiła dostawę towaru tego samego dnia w wybranych miastach w Polsce, a nowa marka z portfela Inditexu. Uterque, zadebiutowała na polskim rynku handlowym za pomocą kanału e-commerce. Trend internetowej sprzedaży nie stoi w sprzeczności z tradycyjnym kanałem widać wręcz tendencję do powiększania się salonów wielu marek, m.in. Ochnik w Atrium Targówek oraz Focus Mall Bydgoszcz, Lee Wrangler w Auchan Bydgoszcz, 4F w Fashion House Outlet Centre w Gdańsku i Sosnowcu, Ryłko w Fashion House Sosnowiec i Jatomi Fitness w Poznań City Center.


Więcej informacji w raporcie: Rynek Handlowy w Polsce, 1 kwartał 2016


Źródło: CBRE

11.05.2016


Tagi: rynek handlowy, centra handlowe, raport


BIURA DO WYNAJĘCIA WE WROCŁAWIU

giełda

Firma Polmer Sp. z o.o. oferuje pomieszczenia biurowe wraz z salą konferencyjną...

CENTRUM LOGISTYCZNE MOUNTPARK WROCŁAW

foto

Mountpark Logistics rozpoczął inwestycję Mountpark Wrocław...

KINNARPS - MEBLE

giełda

Mondi Polska to dynamiczna firma rekrutacyjna, która stawia na budowanie...

BIK PARK WROCŁAW I

foto

Rozbudowa parku logistycznego pod Wrocławiem nabiera tempa. Obiekt powstaje zgodnie...

WROCŁAWSKIE PARKI BIZNESU

foto

Wrocławski Park Biznesu przy ul. Bierutowskiej uzyskał unikalny kompleks technologiczny...

CZEKAMY NA ZGŁOSZENIA REALIZACJI!

foto

Zakończyło się głosowanie internautów czternastej edycji Plebiscytu Polska Architektura XXL. Publiczność wybrała...