ReNews.plQBusiness.plKontakt Spotkania biznesowe Polityka cookies Polityka prywatności Newsletter Reklama O nas
renews.pl
konferencja
 

Rynek handlowy w Polsce - III kwartał 2017

wykres


Po oddaniu do użytku ok. 135 tys. mkw. w ostatnich trzech miesiącach, całkowite zasoby nowoczesnej powierzchni centrów handlowych w Polsce na koniec III kw. 2017 r. wyniosły około 11,3 mln mkw. W budowie wciąż znajduje się ok. 620 tys. mkw., z czego 29% ma trafić na rynek jeszcze w tym roku. Pozwala to oszacować, że całkowita podaż w 2017 r. wyniesie 350 tys. mkw. – wynika z najnowszego raportu Colliers International.


Rynek handlowy w Polsce - III kwartał 2017


W III kwartale br. oddano do użytku trzy nowe centra handlowe, co stanowiło 88,5% kwartalnej podaży. Pozostały udział stanowiły rozbudowy. Największym obiektem ukończonym w minionym okresie była Galeria Północna w Warszawie (64 tys. mkw.), a kolejnymi - IKEA Lublin I faza (33,5 tys. mkw.) i Vivo! Krosno (21,2 tys. mkw.).


Nowości na rynku

W III kwartale br. w Polsce odnotowano debiuty kilkunastu sieci handlowych. Część z nich - sieć Hamleys, rosyjskie marki z Melon Fashion Group (Love Republic i Zarina) oraz nowe koncepty sportowej sieci 4F – 4Faces i KappAhl – newbie (art. dla niemowląt) otworzyło swoje sklepy w Galerii Północnej. Ważnym wydarzaniem było otwarcie pierwszego sklepu Victoria’s Secret z pełną ofertą w warszawskiej Arkadii. W tej galerii zadebiutowała także rumuńska marka modowa Nissa. Swoją decyzję o wyjściu z Polski ogłosiła natomiast sieć Springfield.


- Kolejna fala debiutów sieci handlowych na polskim rynku spodziewana jest w IV kwartale br. i związana będzie z otwarciem centrum handlowego Wroclavia. We Wrocławiu pojawią się między innymi hiszpańska sieć odzieżowa Sfera, ukraińska Goldi i nowy koncept gastronomiczny firmy AmRest - Blue Frog - mówi Katarzyna Michnikowska, dyrektor w Dziale Doradztwa i Badań Rynku Colliers International.


Wciąż trwa ekspansja polskich sieci na rynkach zagranicznych. Wydarzeniem kwartału było otwarcie pierwszego sklepu Reserved w Londynie, przy Oxford Street. Sieć uruchomiła jednocześnie sprzedaż on-line na rynku brytyjskim.


Dostępna powierzchnia

Średni współczynnik pustostanów w centrach handlowych w osiemnastu największych polskich miastach wyniósł 4,1%. Wśród głównych rynków handlowych najniższą wartością współczynnika powierzchni niewynajętej charakteryzuje się Warszawa (2,6%), z kolei najwięcej dostępnej powierzchni znajduje się w Katowicach (5,9%). Wśród miast dużych (150 tys. - 400 tys. mieszkańców) najwięcej wolnej powierzchni znajdziemy w Radomiu (10,9%), a najmniej w Bielsku-Białej (1,3%).


Więcej informacji w raporcie:: Rynek handlowy w Polsce - III kwartał 2017


Źródło: Colliers International

10.10.2017


Tagi: rynek handlowy, centra handlowe, raport


BIURA DO WYNAJĘCIA WE WROCŁAWIU

giełda

Firma Polmer Sp. z o.o. oferuje pomieszczenia biurowe wraz z salą konferencyjną...

CENTRUM LOGISTYCZNE MOUNTPARK WROCŁAW

foto

Mountpark Logistics rozpoczął inwestycję Mountpark Wrocław...

KINNARPS - MEBLE

giełda

Mondi Polska to dynamiczna firma rekrutacyjna, która stawia na budowanie...

BIK PARK WROCŁAW I

foto

Rozbudowa parku logistycznego pod Wrocławiem nabiera tempa. Obiekt powstaje zgodnie...

WROCŁAWSKIE PARKI BIZNESU

foto

Wrocławski Park Biznesu przy ul. Bierutowskiej uzyskał unikalny kompleks technologiczny...

CZEKAMY NA ZGŁOSZENIA REALIZACJI!

foto

Zakończyło się głosowanie internautów czternastej edycji Plebiscytu Polska Architektura XXL. Publiczność wybrała...