ReNews.plQBusiness.plKontakt Spotkania biznesowe Polityka cookies Polityka prywatności Newsletter Reklama O nas
renews.pl
konferencja
 

Trendy na rynku handlowym 2018

wykres


Na rynku handlowym w Polsce dynamicznie zachodzą zmiany, będące odpowiedzią na zmieniające się zachowania klientów. Zapraszamy do zapoznania się z najnowszym raportem prezentującym trendy na rynku handlowym, przygotowanym przez ekspertów Działu Badań Rynku Knight Frank we współpracy z firmą Inquiry Market Research. Patronat honorowy nad opracowaniem objęła Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH).


Polskie społeczeństwo bardzo szybko się zmienia, co obejmuje także zmiany w zachowaniach zakupowych. Weryfikowane są zarówno sposoby robienia zakupów, jak i miejsca ich robienia. Polacy coraz wyżej cenią jakość życia, tym bardziej doceniają wolny czas i chcą go spędzać w ulubiony sposób. Codzienne zakupy wolą zrobić szybko w osiedlowym supermarkecie lub w niewielkim centrum wygodnych zakupów, nawet kosztem ograniczonego asortymentu.


Z drugiej strony społeczeństwo coraz bardziej świadomie podchodzi do tego, co znajduje się w jego koszyku. Rośnie ilość tzw. zdrowej żywności czy produktów bio. Ci, którzy wybierają duże centrum handlowe oczekują, że oprócz szerokiej oferty handlowej, zapewni im ono rozrywkę i pozytywne emocje, stanie się miejscem, gdzie można atrakcyjnie spędzić czas.


Na te wszystkie zmiany oczekiwań, centra handlowe muszą reagować, aby w dobie rozwijającej się technologii i nieograniczonej dostępności produktów w internecie nie tylko utrzymać klientów, ale również pozyskać nowych. Obiekty w Polsce coraz lepiej radzą sobie z tym wyzwaniem. Ich właściciele nie tylko dostosowują listy najemców, tak aby zauważalną ich część stanowiła rozrywka czy kultura, ale coraz częściej inwestują w zagospodarowanie części wspólnych obiektów i otoczenia. Rośnie udział powierzchni przeznaczanej na gastronomię, dzięki czemu centra handlowe przestają być miejscem robienia wyłącznie zakupów, a stają się przede wszystkim miejscem spotkań. Coraz większą uwagę zwracają również na sektor health & beauty, żywności specjalistycznej czy aktywności fizycznej (kluby fitness, szkoły tańca, itp.).


Powszechny dostęp do internetu i urządzeń mobilnych sprawił, że coraz więcej Polaków robi zakupy również w sklepach online, które są postrzegane jako komplementarne do oferty sklepów stacjonarnych. Coraz więcej marek, próbując spojrzeć z perspektywy klientów, wprowadza do swojej strategii sprzedaży rozwiązania omnichannel, które zacierają granice między tymi dwoma kanałami sprzedaży i wzajemnie je uzupełniają.


Autor: Magdalena Czempińska, Dyrektor w Dziale Badań Rynku Knight Frank


Więcej informacji w raporcie: Trendy na rynku handlowym 2018


Źród6o: Knight Frank

13.06.2018


Tagi: handel, trendy, raport


BIURA DO WYNAJĘCIA WE WROCŁAWIU

giełda

Firma Polmer Sp. z o.o. oferuje pomieszczenia biurowe wraz z salą konferencyjną...

CENTRUM LOGISTYCZNE MOUNTPARK WROCŁAW

foto

Mountpark Logistics rozpoczął inwestycję Mountpark Wrocław...

KINNARPS - MEBLE

giełda

Mondi Polska to dynamiczna firma rekrutacyjna, która stawia na budowanie...

BIK PARK WROCŁAW I

foto

Rozbudowa parku logistycznego pod Wrocławiem nabiera tempa. Obiekt powstaje zgodnie...

WROCŁAWSKIE PARKI BIZNESU

foto

Wrocławski Park Biznesu przy ul. Bierutowskiej uzyskał unikalny kompleks technologiczny...

CZEKAMY NA ZGŁOSZENIA REALIZACJI!

foto

Zakończyło się głosowanie internautów czternastej edycji Plebiscytu Polska Architektura XXL. Publiczność wybrała...