ReNews.plQBusiness.plKontakt Spotkania biznesowe Polityka cookies Partnerzy Newsletter Reklama O nas
renews.pl
SPOTKANIA BIZNESOWE
 

O NAS

OFERTA

NEWSLETTER

SPOTKANIA

KONTAKT

Partnerzy:
WCL

Deweloperzy segmentują Polaków

wykres


Na rynku każdego produktu można wyróżnić kilka segmentów, kilka jego rodzajów, które są skierowane do różnych grup klientów. Nie inaczej jest również na rynku nieruchomości mieszkaniowych.


Deweloperzy podzielili nas na kilka podstawowych grup i realizując nowe inwestycje starają się budować uwzględniając właśnie ten podział.


Dla każdego coś dobrego

Chodzi o to, żeby każdej grupie klientów dostarczyć taki produkt – czytaj mieszkanie – jakiego oczekuje. Segment popularny – tego określenia deweloperzy używają do zdefiniowania lokali mieszkalnych najbardziej poszukiwanych na rynku. Jarosław Mikołaj Skoczeń ekspert firmy Emmerson Realty wyjaśnia: - Są to zwykle dwu lub trzy-pokojowe mieszkania ze średniej półki cenowej, przeważnie o powierzchni około 50 mkw. i w typowym standardzie. Docelową grupę klientów w tym przypadku stanowią polskie rodziny, jeszcze na dorobku z dwójką lub trójką dzieci.


Wyższy segment stanowią mieszkania o większej powierzchni, mniej więcej do około 70 mkw., co oczywiście niekoniecznie musi przekładać się na większą liczbę pomieszczeń. Klienci zainteresowani takimi nieruchomościami to głównie rodziny, zwykle z już większym stażem, a co za tym idzie i nieco grubszym portfelem. Największe jednostki mieszkaniowe są skierowane do osób uprawiających wolne zawody, lub przedsiębiorców. W tym przypadku można już zwykle mówić o apartamentach.


- Takie osoby cenią sobie bowiem wyższy standard oraz poczucie wolnej, nieskrępowanej przestrzeni i nieco ekstrawagancji” – zaznacza Jarosław Mikołaj Skoczeń. Warto jeszcze wrócić do segmentu najmniejszych lokali mieszkalnych, które są przewidziane dla osób młodych, studentów, singli lub par. Są to przeważnie osoby zaraz po studiach, które niedawno rozpoczęły pracę zawodową. „Nie dysponują jeszcze oszczędnościami i zdolnością kredytową, które wystarczałyby na zakup większego lokum. Ten segment w ostatnich latach zyskiwał na znaczeniu, również z uwagi na fakt, że stanowi ciekawą lokatę kapitału, w postaci mieszkania na wynajem – dodaje ekspert Emmersona.


Na czele listy bez zmian

Najdroższe mieszkania w stolicy najłatwiej spotkać na terenie Śródmieścia. Co najmniej jeden z dwóch najdroższych lokali mieszkalnych, w trzech spośród czterech głównych segmentów mieszkaniowych, znajduje się na terenie Śródmieścia. Wyjątek stanowi segment lokali, które cechują się największym metrażem. W tym przypadku dwa najdroższe lokale zlokalizowane są odpowiednio na Woli i Mokotowie. Nie zmienia to jednak za bardzo całego obrazu. Zarówno Wola, jak i Mokotów to przecież centralne dzielnice Warszawy, sąsiadujące ze Śródmieściem.


wykres


W segmencie najmniejszych mieszkań, najdroższy w Warszawie lokal o powierzchni 29,2 mkw. jest wyceniany przez dewelopera na 390 tys. zł. Znajduje się on w budynku zlokalizowanym na Woli. Drugie mieszkanie, już z rynku wtórnego, nieco mniejsze, o metrażu 27 mkw. usytuowane jest na Śródmieściu i kosztuje prawie tyle samo, bo 389 tys. zł. Jeśli chodzi o segment popularny, to najdroższe są cztery kąty na Solcu. Za 48,16 mkw. nieruchomości na pierwszym piętrze w 9-pietrowym budynku trzeba zapłacić nieco ponad 885 tys. zł. Wśród lokali mieszkalnych o powierzchni między 50 i 70 mkw. najbardziej ceni swoje M właściciel dwóch pokoi rozlokowanych na 52 mkw., przy Placu Zamkowym. Aby skłonić go do oddania kluczy trzeba wyłożyć na stół ponad 1,5 mln zł. Ceny w najwyższym segmencie są jeszcze wyższe i zdecydowanie odbiegają od możliwości finansowych statystycznego Polaka. Najdroższy taki apartament składa się z tylko dwóch pokoi rozmieszczonych na 117,5 mkw. i kosztuje bagatela 9,98 mln zł.


Źródło: Blog.emmerson.pl

12.12.2018


Tagi: budownictwo mieszkaniowe, deweloperzy, ceny mieszkań