ReNews.plQBusiness.plKontakt Spotkania biznesowe Polityka cookies Partnerzy Newsletter Reklama O nas
renews.pl
SPOTKANIA BIZNESOWE
 

O NAS

OFERTA

NEWSLETTER

SPOTKANIA

KONTAKT

Partnerzy:
WCL

Co skłania firmy do podjęcia decyzji o relokacji i zmianie biura?

wykres


Na przestrzeni lat nowe biuro bardzo zyskało na znaczeniu. To już nie tylko miejsce wykonywania pracy, ale również wizytówka firmy - ważne narzędzie w walce o pozycje na rynku. Jakość przestrzeni biurowej odgrywa kluczową rolę w relacjach z klientami i konkurencją. Ma również kluczowy wpływ na skuteczność procesów rekrutacyjnych. Co sprawia, że firmy decydują się na nowe biuro? Co zyskują podejmując decyzję o relokacji, przeprowadzając ją w profesjonalny sposób?


Zmiany wynikające z potrzeb

Zmiana siedziby to zazwyczaj duże wyzwanie dla organizacji. Relokacja jest skomplikowanym procesem angażującym wiele osób. To decyzja wynikająca z wielu przesłanek, której skutki firma odczuwa przez lata, dlatego szczególnie ważna jest jej trafność i dobre przygotowanie. Jak to zrobić? - Przede wszystkim analizując potrzeby firmy na wszystkich możliwych płaszczyznach. Kluczowa jest tu rola doradcy, który potrafi spojrzeć na biznes całościowo, zachowując odpowiedni dystans i korzystając z doświadczenia zdobytego przy okazji prowadzenia wielu procesów relokacyjnych. Analizuje specyfikę działalności firmy, sposób, w jaki pracownicy komunikują się ze sobą, kulturę organizacyjną i podstawowe wartości. Bierze pod uwagę pozycję firmy na rynku i jej relacje z konkurencją oraz sposób, w jaki jest postrzegana przez klientów i kontrahentów. Wbrew pozorom jest to bardzo złożony proces. – podkreśla Maksymilian Sobczak z firmy Nuvalu. Szczegółowe badanie każdego z tych aspektów prowadzi do wniosków, które mają decydujący wpływ na przedstawiane rekomendacje.


Atrakcyjna lokalizacja kluczem dla pozyskania najlepszych ekspertów

Rynek pracownika to hasło, które spędza pracodawcom sen z powiek. Bezrobocie nigdy nie było tak niskie (5,2% w lipcu 2019 r. – dane GUS). Co to oznacza? Coraz trudniej walczyć o najlepszych kandydatów. Dobra pensja i pakiet benefitów nie wystarczają - pracownicy oczekują więcej. Lokalizacja biura, jego wygląd i wyposażenie, jak również dostęp do komunikacji mają coraz większe znaczenie. To zresztą logiczne – dysponując dwiema porównywalnymi ofertami kandydat wybierze tą, która oferuje lepsze warunki pracy. Atrakcyjna siedziba to strategiczna przewaga konkurencyjna w walce o talenty na rynku.


Miejsce, a wizerunek marki – wymierne korzyści

Reprezentacyjne biuro wysokiej jakości buduje pozycję rynkową firmy. Jest jak wizytówka – przedstawia jej siłę i potencjał. Służy czemuś więcej niż zaspokajaniu ambicji zarządów. To jasny sygnał dla klientów i konkurencji: inwestujemy w rozwój, mamy duże aspiracje i jeszcze większe możliwości. Profesjonalnie zaaranżowane biuro w dobrej, prestiżowej lokalizacji ma kluczowy wpływ na postrzeganie marki. Nowe biuro to też dobra okazja do rebrandingu i dostosowania jej wizerunku do nowych wyzwań i oczekiwań klientów.


- Dobra lokalizacja to nie tylko prestiż. Coraz większe znaczenie ma odpowiedni dostęp do partnerów biznesowych i klientów. Dlatego inwestując w biuro warto zastanowić się, gdzie ulokowane są firmy, z którymi dana organizacja współpracuje. Odpowiednio dobrana lokalizacja ułatwia komunikację i sprawną organizację spotkań – po prostu nie marnuje się czasu na korki – zauważa Maksymilian Sobczak z Nuvalu.


Liczy się bezpieczeństwo – ochrona wrażliwych danych

Coraz więcej firm przetwarza dużą ilość wrażliwych danych, które podlegają szczególnej ochronie. Banki, towarzystwa ubezpieczeniowe czy firmy informatyczne zwracają na ten aspekt szczególną uwagę. Wymagania techniczne działów IT wobec budynków biurowych rosną. Nie każdy obiekt jest w stanie je spełnić – brak odpowiedniej infrastruktury informatycznej to częsty powód relokacji.


Na bezpieczeństwo i politykę firm zgodną z ich wartościami, ma wpływ także zastosowanie proekologicznych, przyjaznych dla środowiska rozwiązań. Starsze budynki często nie są w stanie spełnić wyśrubowanych wymogów odzwierciedlających najnowsze trendy, dlatego organizacje decydują się na zmianę siedziby.


Inwestycja, wydatek, a może oszczędność?

Zmiana biura stereotypowo kojarzy się z dużymi wydatkami i wzrostem kosztów. Jednakże lepsze wykorzystanie zajmowanej przestrzeni, bardziej efektywny space plan, dostęp do najnowocześniejszych technologii umożliwiających oszczędzanie energii i wody czy wynegocjowanie korzystnych warunków finansowych z właścicielem budynku może przynieść szereg korzyści, nie tylko czysto finansowych. Rynek nieruchomości komercyjnych to jednak skomplikowany, żywy organizm, który nieustannie ewoluuje. Dlatego tylko ci, którzy nieustannie będą śledzić zachodzące na nim zmiany, zyskają przewagę konkurencyjną.


Źródło: Nuvalo

27.08.2019


Tagi: zmiana biura, relokacja