Nowe biuro firmy Galderma w Warszawie
![wykres](uploads/images/2020_06/galderma3.jpg)
Galderma jest największą na świecie niezależną firmą dermatologiczną. Powstała w 1981 r. jako joint venture Nestlé i L’Oréal. Od października 2019 r. stanowi niezależną spółkę. Na polskim rynku marka działa od 2000 r., zatrudniając obecnie około 70-osobowy zespół doradców i pracowników obsługi klienta, sprzedaży i marketingu, rejestracji programów medycznych, compliance, a także finansów, HR, administracji i logistyki. Dla zespołu ekspertów, dostarczających innowacyjne rozwiązania dermatologiczne, powstało nowe biuro stworzone przez specjalistów z Kinnarps.
![wykres](uploads/images/2020_06/galderma2.jpg)
Kompleksowe działanie
Zadanie, które Galderma Polska Sp. z o.o. powierzyła firmie Kinnarps dotyczyło zaprojektowania i wyposażenia nowej siedziby spółki, doskonale zlokalizowanej w biurowcu Villa Metro Business House w pobliżu stacji metra Wilanowska w Warszawie. Klient oczekiwał koordynacji całego procesu projektowania nowego biura, realizacji prac wykończeniowych oraz wyposażenia wnętrz przez jedną firmę.
W toku cyklicznych spotkań, które odbywały się od września 2019 r. do stycznia 2020 r., została opracowana koncepcja nowego biura, która spełniała oczekiwania klienta, dotyczące harmonogramu i budżetu, a także podziału funkcjonalnego przestrzeni i wyposażenia z uwzględnieniem warunków technicznych budynku. W tym kontekście dużym wyzwaniem było uzyskanie właściwej akustyki biura oraz aranżacja kuchni i jadalni w otwartej przestrzeni, bez możliwości całkowitego zamknięcia pomieszczenia.
Atmosfera zaufania i ścisłej współpracy zespołu projektowego w fazie przygotowawczej bardzo pozytywnie wpłynęła na sprawną realizację zadania w wymagających warunkach, które pojawiły się wraz z kwietniową izolacją społeczną w związku z pandemią Covid-19, na finiszu prac wykończeniowych i w trakcie dostaw mebli.
![wykres](uploads/images/2020_06/galderma4.jpg)
Młodzieńczy wygląd
Klientowi zależało na uzyskaniu nowoczesnego, przyjaznego i wygodnego miejsca pracy i spotkań. Bardzo ważną rolę odgrywał także aspekt estetyczny biura, ponieważ siedziba lidera dermatologii nie tylko powinna zapewniać pracownikom i gościom komfortowe otoczenie z odpowiednią ilością miejsc do spotkań i pracy kreatywnej, lecz także odznaczać się świeżym, atrakcyjnym wyglądem.
Aranżacja objęła 34 stanowiska pracy w przestrzeni open space wyposażone w biurka z serii[P] z elektryczną regulacją wysokości oraz ergonomiczne fotele Plus, w tej liczbie znalazło się także 5 gabinetów z biurkami Oberon na drewnianych nogach oraz różnymi rodzajami foteli gościnnych; strefy recepcyjna oraz rekreacyjna, sala konferencyjna z fotelami z serii 5000CV oraz kuchnia połączona z jadalnią, w której obok długiej sofy w soczystym kolorze, krzeseł Polette i kilku stolików, przy których można zjeść posiłek, znalazł się wysoki stół na kółkach Vagabond z mobilnymi stołkami Motus do szybkich spotkań przy kawie.
Bardzo ciekawym miejscem jest połączona z jadalnią kuchnia, która znajduje się w sercu biura – i, zgodnie ze swoją centralną lokalizacją, służy nie tylko do spożywania posiłków, lecz także stanowi integrujące całą firmę miejsce spotkań.
Gabinety managerów poszczególnych departamentów firmy powstawały w toku konsultacji z użytkownikami. Dlatego każde z pomieszczeń, dzięki zastosowaniu różnych wykończeń i odmiennej kolorystyki, ma własny charakter. Jednocześnie wykorzystanie w aranżacji wszystkich gabinetów biurek z jednej serii – Oberon – sprawia, że tworzą one razem harmonijną całość. Co więcej, elementy wyposażenia zostały dobrane są tak, aby w czasie nieobecności głównego użytkownika, pokoje mogły stanowić dodatkowe miejsce do spotkań czy pracy w kilkuosobowym zespole – podkreśla Beata Andrzejczak-Okińska, architekt, Kinnarps Polska.
Przestrzeń rekreacyjna została zlokalizowana w pobliżu działu marketingu, z dala od pracującego w ciszy i skupieniu zespołu księgowości. Miejsce to zachęca do kreatywnych spotkań, a także do aktywnego spędzania przerw w codziennych obowiązkach. Strefę chillout z charakterystyczną sofą LeMur uzupełnia kilka różnorodnych typów siedzisk, takich jak niskie pufy, piłki do pilatesu oraz wiszące fotele ogrodowe.
![wykres](uploads/images/2020_06/galderma1.jpg)
Szybki efekt, trwały rezultat
Klient docenił szybkie tempo pracy, krótki czas reakcji oraz sprawną koordynację prac, co okazało się szczególnie ważne w nadzwyczajnych okolicznościach, które pojawiły się w końcowej fazie realizacji projektu.
Był to wymagający i niestandardowy projekt, w którym Kinnarps poza dostawą mebli i doradztwem aranżacyjnym pełnił dodatkową rolę koordynatora prac związanych z projektowaniem powierzchni i wykonaniem prac remontowo-budowlanych. Dzięki bliskiej współpracy z przedstawicielami klienta oraz wszystkimi podwykonawcami powstało bardzo przyjazne, nowoczesne biuro o butikowych charakterze. Wierzymy, że sprawdzi się nie tylko, jako przestrzeń efektywnej i komfortowej pracy, lecz także przyczyni się do dalszych biznesowych sukcesów marki Galderma na polskim rynku – podsumowuje Adrian Karwatiuk, Project Coordinator w Kinnarps Polska
Fakty
Inwestor: Galderma Polska Sp. z .o.o
Metraż: 500 m2
Lokalizacja: Budynek Villa Metro Business House, Warszawa
Liczba stanowisk pracy: 34
Termin realizacji: kwiecień 2020
Architekt: Beata Andrzejczak-Okińska
Projekt oraz wyposażenie: Kinnarps Polska,
Fitout: Quadrature Group,
Zabudowy stolarskie: Arbre Sp. z .o. o
Produkty Grupy Kinnarps zastosowane w projekcie:
Biurka regulowane elektrycznie z serii[P], fotele obrotowe Plus 6782, biurka wolnostojące Oberon, przegrody nabiurkowe VIBE, szafy i kontenery Space, krzesła konferencyjne 5000CV, stół konferencyjny Nexus, krzesła Polette i Embrace, Stolik Combine – marki Kinnarps
Sofa LeMur, Stół Vagabond i Ava, hokery Motus i Neo, siedziska Boullee, Cap, Mr T, Fotele Monolight oraz Pax, - marki Materia
Stoliki Matsumoto – marki Skandiform
Produkty komplementarne:
Sofa U-Sit, stolik Speed, Fotele Edith, pufy i kwietniki Shima - marki Johanson
Worki Nap - marki Gotessons
Fotele MR i MRS - marki Boss Design
Mobilne tablice konferencyjne Mood – marki Lintex
Budka akustyczna O - marki Framery,
Lampy Ogle - marki Atelje Lyktan
Wiszące huśtawki ogrodowe Cocoon - marki Miloo
Stolik DLM - marki Hay
Zdjęcia: Fotomohito
Zobacz także:
Praca z domu 2020 - raport
Inteligentne meble - wspólny projekt Kinnarps i Collectomate
Nowa realizacja dla Oticon w biurowcu Q22
Kreacja biura dla firmy Bidroom
Nokia Garage
Biuro dla Apsys Polska
Kinnarps na targach w Sztokholmie
Kinnarps otwarty na zmiany
Outlet mebli Kinnarps w wersji online. Zapraszamy!
Warszawski showroom Kinnarps w nowej aranżacji
Krakowska siedziba fimy PeopleScout a TrueBlue Company
Brain Embassy na Mokotowie – nowa lokalizacja!
Źródło: Kinnarps
18.09.2020
Tagi: biuro, aranżacja, meble, Galderma