ReNews.plQBusiness.plKontakt Spotkania biznesowe Polityka cookies Polityka prywatności Newsletter Reklama O nas
renews.pl
konferencja
 

Nowe biuro firmy Shoper w Krakowie

wykres


Shoper to właściciel najpopularniejszej w Polsce platformy e-commerce do prowadzenia sklepu internetowego w modelu subskrypcyjnym (SaaS). Firma udostępnia pełny ekosystem sprzedaży online, obejmujący szereg usług, takich jak płatności internetowe, usługi reklamowe i logistyczne. Niedawno otwarte biuro w biurowcu High 5ive w Krakowie o powierzchni 2,5 tys. m2 zostało zaprojektowane przez Agatę Nowakowską z OOSTU.STUDIO i wyposażone przez firmę Kinnarps na podstawie analizy potrzeb przyszłych użytkowników.


Nowe biuro dla nowego stylu pracy


Celem projektu było stworzenie nowoczesnej, ergonomicznej przestrzeni dopasowanej do nowego modelu pracy, odpowiadającej na aktualne potrzeby pracowników. Firmie Shoper zależało na stworzeniu biura, która w dobie pracy hybrydowej i zdalnej, będzie umożliwiało szybką rearanżację. Chodziło także o stworzenie środowiska pracy wspomagającego pracę projektową, kreatywne myślenie, otwartą komunikację oraz integrację członków zespołu.


Klientowi zależało, by zaproponować taki układ biura, w którym blisko 200 stanowisk pracy należących do poszczególnych działów jest podzielone strefami projektowymi i miejscami spotkań. Logiczny układ funkcjonalny pozwolił na rozmieszczenie zespołów w odpowiednich miejscach obiektu, zapewniając każdemu pracownikowi komfort pracy oraz dostęp do odpowiednich typów przestrzeni zgodnie z aktualnymi potrzebami.


Kluczowe w tym zadaniu było opracowanie układu funkcjonalnego, który odpowiada na potrzeby każdego pracownika, zapewniając mu komfortowe wykonywanie powierzonych zadań. Klient od samego początku jasno zdefiniował swoje potrzeby, a zespół projektowy wraz z Kinnarps przełożył je na typy przestrzeni i dopasował właściwe produkty – mówi architekt Agata Nowakowska z OOSTU.STUDIO.


wykres


W efekcie powstało funkcjonalne biuro, które z jednej strony gwarantuje przestrzeń do wykonywania codziennych obowiązków, z drugiej zaś zapewnia pracownikom miejsca do pracy projektowej oraz spotkań w mniejszych i większych grupach.


Biuro przyjazne dla pracowników


Aby zaoferować pracownikom dostęp do nowoczesnej przestrzeni biurowej, klient zdecydował się na wysoki standard biurek z elektryczną regulacją wysokości z serii [P] oraz ergonomiczne fotele Claro. Dodatkowo stanowiska pracy zostały wyposażone w uchwyty na monitory, które wspomagają codzienną pracę przy ekranie komputera oraz koszyki na okablowanie.


Cyfrowy obieg dokumentów wpłynął na minimalizację miejsc do przechowywania. Szafy w połączeniu z donicami na roślinność zostały wykorzystane jako elementy oddzielające stanowiska pracy od ciągów komunikacyjnych lub poszczególnych stref. Dodatkowo naturalna zieleń pozytywnie wpływa na jakość powietrza w biurze.


Do korzystania z biura zachęca niewątpliwie dostępność różnorodnych miejsc, zarówno do współpracy, jak i do pracy w skupieniu. Ważnym elementem biura jest kuchnia, przypominającą nowoczesną kawiarnię, która jest nie tylko miejscem spożywania posiłków, lecz także spotkań wszystkich pracowników, wymiany informacji i współpracy. Do dyspozycji pracowników pozostaje prawie 20 sal konferencyjnych, dla większych i mniejszych grup.


wykres


Zastosowanie różnorodnych paneli ściennych, sufitowych oraz ścianek biurkowych Vibe jest wyrazem troski o komfort akustyczny pracowników prowadzących częste rozmowy telefoniczne.


Celem aranżacji meblowej jest elastyczna, wydajna i efektywna praca. Firma Shoper od samego początku współpracy była otwarta na zastosowanie różnorodnych rozwiązań produktowych, które pozwolą wykorzystywać przestrzeń do różnych zadań, dzięki czemu każdy pracownik może wybrać miejsce do pracy w dowolnym momencie dnia. Klient od samego początku zaufał nam i traktował Kinnarps jako doradcę - mówi Monika Papiernik, Project Coordinator w Kinnarps Polska


Efekty zdalnej współpracy


Istotnym elementem projektu była komunikacja nie tylko w ramach zespołu projektowego, lecz także z przyszłymi użytkownikami przestrzeni. Kluczem do wypracowania optymalnego układu funkcjonalnego okazało się zrozumienie kultury pracy i potrzeb poszczególnych pracowników i zespołów. Ważne narzędzie analizy potrzeb stanowiła ankieta online, która pozwoliła zidentyfikować najważniejsze wyzwania stojące przed nową przestrzenią. W toku projektu obyła się również prezentacja, podczas której architekt i Kinnarps przedstawili pracownikom firmy Shoper nadchodzące zmiany.


Dzięki otwartości firmy Shoper wobec zmian, trosce o pracowników i konsekwencji w realizacji założeń, powstał projekt spójny, ciekawy i bardzo funkcjonalny, który zapewnia komfortową przestrzeń do pracy każdemu użytkownikowi biura. Biuro zaprojektowane według nowoczesnych standardów, służy dobrostanowi pracowników i architektonicznie niweluje bariery pomiędzy różnymi szczeblami organizacji. Aranżacja, mimo że jest to open space, daje poczucie prywatności, wspierając jednocześnie współpracę i komunikację. Klient docenił wiedzę Kinnarps w dziedzinie środowiska pracy oraz umiejętność zastosowania jej w praktyce.


Od samego początku Kinnarps doskonale zrozumiał nasze potrzeby i potrafił przenieść je na aranżację biura. Nasza współpraca była nastawiona na poszukiwania rozwiązań. Wspólnie opracowaliśmy koncepcję przestrzeni z zastosowaniem ergonomicznych i estetycznych rozwiązań meblowych. W rezultacie powstało nowoczesne, elastyczne środowisko, gdzie użytkownicy mają do dyspozycji wiele różnych miejsc do pracy i mogą swobodnie wybierać te, które najlepiej odpowiadają ich potrzebom – podsumowuje Anna Miśko, Chief People Officer, prowadząca projekt w firmie Shoper.


Mimo iż realizacji zamówień przypadła w czasie kolejnej fali pandemii, dzięki sprawnej i zaangażowanej ekipie serwisowej Kinnarps, wszystko zostało zainstalowane w terminie. Otwarta postawa klienta pozwoliła nam od samego początku zrozumieć potrzeby i dopasować układ biura do jego oczekiwań. Projekt nowego biura Shoper pokazuje, że służymy naszym klientom wiedzą, radą oraz pomocą i towarzyszymy w projekcie od postawienia pierwszej kreski aż do wkręcenia ostatniej śrubki – dodaje Monika Papiernik.


Fakty:


Nazwa: Nowa siedziba firmy Shoper

Lokalizacja: biurowiec High5ive 2, Kraków

Projekt: Agata Nowakowska OOSTU.STUDIO

Inwestor: Shoper S.A

Metraż: 2 500 m2

Liczba stanowisk pracy: 183

Rok realizacji: 2022


Zastosowane rozwiązania Grupy Kinnarps:


Kinnarps:

Biurka z elektryczną regulacją wysokości Seria [P],

Ścianki akustyczne Vibe,

Stoły z serii Oberon,

Szafki z serii Space,

Hokery Embrace i Leia, Frisbee,

Stoły konferencyjne Nexus,

Stoły składane Foldex, krzesła gościnne 5000CV,

Fotele biurowe Capella,

Krzesła Polett

Stół projektowy Trixagon

Sofy i ścianki Fields


Skandiform:

Krzesła konferencyjne Fendo,

Fotele Petals,


Materia:

Hokery Plint,


Drabert:

Fotele biurowe Claro


inne:

Ramiona na monitory Gotessons

Więcej informacji na stronie kinnarps.pl/inspiracje


Zobacz także:


Brain Embassy otwiera nową przestrzeń coworkingową w dawnej siedzibie Teatru Kwadrat w Warszawie


Nowoczesne środowisko pracy w biurze Yareal Polska w warszawskim kompleksie LIXA


Nowe biuro wizytówką marki Hochland


Nowe biuro operatora płatności Tpay


Źródło: Kinnarps

10.10.2022


Tagi: pracownicy, wrocławskie lotnisko, spór zbiorowy, porozumienie


BIURA DO WYNAJĘCIA WE WROCŁAWIU

giełda

Firma Polmer Sp. z o.o. oferuje pomieszczenia biurowe wraz z salą konferencyjną...

CENTRUM LOGISTYCZNE MOUNTPARK WROCŁAW

foto

Mountpark Logistics rozpoczął inwestycję Mountpark Wrocław...

KINNARPS - MEBLE

giełda

Mondi Polska to dynamiczna firma rekrutacyjna, która stawia na budowanie...

BIK PARK WROCŁAW I

foto

Rozbudowa parku logistycznego pod Wrocławiem nabiera tempa. Obiekt powstaje zgodnie...

WROCŁAWSKIE PARKI BIZNESU

foto

Wrocławski Park Biznesu przy ul. Bierutowskiej uzyskał unikalny kompleks technologiczny...

CZEKAMY NA ZGŁOSZENIA REALIZACJI!

foto

Zakończyło się głosowanie internautów czternastej edycji Plebiscytu Polska Architektura XXL. Publiczność wybrała...