ReNews.plQBusiness.plKontakt Spotkania biznesowe Polityka cookies Partnerzy Newsletter Reklama O nas
renews.pl
SPOTKANIA BIZNESOWE
 

O NAS

OFERTA

NEWSLETTER

SPOTKANIA

KONTAKT

Partnerzy:
WCL

Druga faza kompleksu biurowego Skyliner

wykres


Grupa Karimpol otrzymała pozwolenie na budowę drugiego etapu kompleksu Skyliner. Biurowiec o wysokości 130 metrów powstanie przy Rondzie Daszyńskiego na warszawskiej Woli i zajmie miejsce tuż obok pierwszego etapu inwestycji. Rozpoczęcie realizacji drugiej fazy kompleksu spod kreski pracowni APA Wojciechowski Architekci jest planowane na jesień tego roku. Łącznie cały kompleks przy ul. Prostej 67 będzie oferował 73.000 mkw. powierzchni wynajmu.


Nowy warszawski biurowiec Skyliner II ma liczyć 24.000 mkw. powierzchni rozmieszonej na 28 kondygnacjach. Większość powierzchni użytkowej – 23.000 mkw. zostanie przeznaczona na biura. Lokale handlowo-usługowe zajmą blisko 1.000 mkw. Pod względem architektonicznym budynek będzie nawiązywał do pierwszej fazy kompleksu Skyliner oddanego do użytku na początku 2021 roku i w naturalny sposób dopełni pozostałą przestrzeń działki. Oba wieżowce Grupy Karimpol połączy wspólne podium. To w drugiej fazie inwestycji będzie w pełni przeszklonym foyer wejściowym z otwartym, podświetlonym, dwukondygnacyjnym holem i antresolą. Podobnie jak w pierwszej fazie poprowadzą na nią reprezentacyjne schody. Całość wnętrza wypełni bujna roślinność naturalna. Łącznie ogólnodostępne podium kompleksu będzie posiadało 4.500 mkw. powierzchni przeznaczonej na strefę handlowo-usługową, z której będą mogli korzystać zarówno najemcy, jak i okoliczni mieszkańcy.


– Skyliner II to naturalna kontynuacja pierwszego etapu naszej inwestycji przy Rondzie Daszyńskiego. To będzie nowoczesny i zrównoważony projekt, który wpisze się w najnowsze trendy związane z ESG – mówią Andreas Prokes i Harald Jeschek, partnerzy zarządzający Grupy Karimpol. – To, jakie zainteresowanie wzbudziła piersza faza naszej inwestycji na Woli, tylko utwierdziło nas w decyzji o rozpoczęciu jej drugiego etapu. Co więcej, feedback dotychczasowych najemców i rozmowy z potencjalnymi użytkownikami nowego projektu wyraźnie pokazują, że Warszawa to doskonałe miejsce do tworzenia atrakcyjnych przestrzeni biurowych uzupełnionych dodatkowymi funkcjami służącymi pracownikom. Najemcy bardzo cenią takie rozwiązania, szczególnie gdy idą one w parze z indywidualnym podejściem. A tego w naszym kompleksie nie zabraknie – dodają.


Skyliner II będzie wypełniony zielenią od wejścia aż po dach. Na najwyższych kondygnacjach budynku zostały zaprojektowane tarasy-ogrody o łącznej powierzchni blisko 900 mkw. Ich projektantem jest biuro projektowe RS Architektura Krajobrazu. Każdy z nich będzie miał swój indywidualny charakter i różnorodne możliwości przeznaczenia. Taras na najwyższym poziomie budynku o powierzchni 570 mkw. posiada zaprojektowany mini amfiteatr ze sceną, zewnętrzne przestrzenie coworkingowe, a także przestrzeń do wykorzystania na eventy czy prezentacje. Wszystkie tarasy połączą zewnętrzne schody. Będą one obsługiwane również przez windę. W całej inwestycji znajdzie się ich w sumie 10 – 7 głównych, 2 obsługujące garaż i 1 pożarowa.


Również przestrzeń wokół inwestycji będzie zielona, ogólnodostępna i zaprojektowana w sposób zachęcający użytkowników kompleksu oraz okolicznych budynków do korzystania z niej w wolnej chwili. Wzdłuż nowego biurowca zostaną posadzone kolejne drzewa, krzewy i inne rośliny, które stworzą przyjemny deptak łączący inwestycje biurowe przy Rondzie Daszyńskiego z sąsiadującymi z nimi projektami mieszkaniowymi.


Zwieńczeniem Skylinera II będzie charakterystyczna również dla pierwszej fazy „latarnia“ podkreślająca jego najwyższy architektoniczny fragment w północno-wschodnim narożniku biurowca. Dominanta budynku, podobnie jak w pierwszej inwestycji Karimpolu, zostanie podświetlona i dodatkowo podkreślona charakterystyczną żyletką z betonu ryflowanego. Dzięki czemu oba wieżowce staną się jeszcze bardziej widoczne w krajobrazie stolicy, jednocześnie zachowają spójny w odbiorze charakter.


Kompleks Skyliner może pochwalić się jedną z najbardziej zaawansowanych i najlepiej ocenianych aplikacji budynkowych na rynku, która zostanie zaimplementowana także dla najemców drugiego etapu inwestycji. SkylinerAPP umożliwia swoim użytkownikom m.in. mobilny dostęp do przestrzeni biurowej, w tym przestrzeni parkingowej, rezerwacje biurek, sal konferencyjnych i miejsc postojowych, generowanie skrojonych na miarę raportów używalności modułów rezerwacyjnych oraz zgłaszanie usterek. Dodatkowo, SkylinerAPP został w pełni zintegrowany z innymi systemami funkcjonującymi w budynku, tworząc spójny i bezpieczny ekosystem. Aplikacja używana jest przez wszystkich najemców, obecnie zarejestrowanych jest blisko 2.000 jej aktywnych użytkowników.


Dla zmotoryzowanych użytkowników kompleksu przewidziano 5-kondygnacyjny parking podziemny z miejscami na ponad 200 samochodów oraz strefą rowerową na 100 jednośladów.


W 2022 roku zostały już wykonane pierwsze prace przygotowawcze w części podziemnej. Firma Warbud SA zrealizowała ściany szczelinowe pod przyszły parking podziemny oraz przebudowała istniejące sieci. Skyliner II otrzymał w marcu br. prawomocne pozwolenie na budowę. Obecnie Grupa Karimpol rozpoczęła proces wyłonienia generalnego wykonawcy inwestycji. Inwestor będzie ubiegał się o certyfikat BREEAM na poziomie Outstanding i podobnie jak w przypadku pierwszego etapu planuje zasilanie budynku z odnawialnych źródeł energii.


Źródło: Karimpol

12.04.2023


Tagi: biurowiec Skyliner II, pozwolenie na budowę