ReNews.plQBusiness.plKontakt Spotkania biznesowe Polityka cookies Partnerzy Newsletter Reklama O nas
renews.pl
SPOTKANIA BIZNESOWE
 

O NAS

OFERTA

NEWSLETTER

SPOTKANIA

KONTAKT

Partnerzy:
WCL

Budowa największego kompleksu logistycznego Poczty Polskiej w Ciemnem pod Radzyminem ukończona

wykres


Poczta Polska konsekwentnie realizuje jedną z najważniejszych inwestycji na przestrzeni ostatnich lat, ukierunkowaną na optymalizację efektywności sieci logistycznej. Spółka sukcesywnie przekształca swoją infrastrukturę logistyczną z listowej na paczkową. Nowa sortownia jest największym i najnowocześniejszym kompleksem logistycznym Poczty Polskiej.


Poczta Polska odebrała nowy obiekt logistyczny znajdujący się w podwarszawskiej miejscowości Ciemne koło Radzymina. Tym samym Spółka zyskała piętnasty węzeł ekspedycyjno-rozdzielczy, obsługujący przesyłki paczkowe i paletowe nadchodzące z innych węzłów rozdzielczych w kraju oraz z własnego obszaru działania, w tym również nadawane przez klientów masowych. Tu zlokalizowane będą również magazyny: wysokiego składowania i handlowy. Nowy obiekt zastąpi również operacyjnie dotychczasową lokalizację w Grodzisku Mazowieckim, która była dedykowana dla przesyłki paletowej, ale przede wszystkim będzie on nowym, największym w całej sieci logistycznej Poczty Polskiej węzłem obsługującym przesyłki paczkowe KEP.


– Inwestycja w Ciemnem pod Radzyminem to jedno z najważniejszych zadań prowadzonych obecnie w Spółce. Pozyskanie nowego obiektu logistycznego w bezpośredniej okolicy Warszawy umożliwi obsługę rosnącego wolumenu przesyłek paczkowych i paletowych oraz automatyzację procesów logistycznych. Już w pierwszej połowie przyszłego roku hala zostanie wyposażona w największy w Spółce sorter paczek – mówi Krzysztof Falkowski, prezes Poczty Polskiej.


Na całość kompleksu składają się 3 budynki — hala cross dock o powierzchni ponad 12 tys. m2, hala magazynowo — operacyjna o powierzchni ponad 28 tys. m2 z wiatą o powierzchni 5 tys. m2 oraz dyspozytornia o powierzchni 660 m2. Poza budynkami operacyjnymi w obiekcie znajdują się pomieszczenia z funkcją wsparcia oraz zaplecza technicznego — całość zostanie zlokalizowana na powierzchni ponad 11 ha.


W hali cross dock zlokalizowany został magazyn wysokiego składowania, magazyn handlowy oraz powierzchnia dedykowana usłudze paletowej. Budynek został wyposażony w 36 hydraulicznych ramp przystosowanych do załadunku i rozładunku pełnej gamy pojazdów od busów 8-paletowych z DMC do 3,5 t po zestawy 40-tonowe. W tym obiekcie zaplanowana została realizacja Przesyłki Paletowej zarówno krajowej jak i międzynarodowej oraz magazynowanie.


W magazynie wysokiego składowania zaplanowano realizację usługi magazynowania, jako jednego z elementów łańcucha dostaw, która skierowana została do szerokiej grupy klientów — firm zarówno produkcyjnych, jak i handlowych, dążących do optymalizacji kosztów logistycznych. Oferta zawiera czynności związane z przyjęciem towaru do magazynu, składowaniem i zarządzaniem zapasami, kompletowaniem zamówień, zabezpieczeniem towarów, wydawaniem oraz okresową inwentaryzacją.


Magazyn handlowy – znajdujący się również w ww. hali – będzie spełniać rolę centrum dystrybucyjnego w zakresie działalności handlowej placówek pocztowych województwa mazowieckiego. W magazynie tym dokonywane będzie przyjęcie towarów, konfekcja i ich wysyłka bezpośrednio do wszystkich placówek pocztowych.


W hali magazynowo — operacyjnej realizowane będą procesy opracowania przesyłek KEP (kurier, ekspres, paczka) – proces sortowania maszynowego z wydzieloną częścią na sortowanie przesyłek gabarytowych. Obiekt został wyposażony w 60 bram kurierskich. Ponadto dla przyspieszenia procesu logistycznego, przy budynku powstała wiata, która umożliwi jednocześnie rozładunek oraz załadunek około 80 samochodów kurierskich.


Od lipca br. w hali trwa proces instalacji sortera do automatycznego rozdziału przesyłek. Zakończono już montaż całej konstrukcji z pomostami roboczymi i serwisowymi oraz zmontowano cały tor sortera. Obecnie rozpoczął się montaż 6 automatycznych linii wprowadzających przesyłki na sorter. Wydajność operacyjna urządzenia pozwoli na posortowanie 15 tys. przesyłek na godzinę. Jego uruchomienie nastąpi w drugim kwartale 2024 roku.


Obiekt Warszawa II został pozyskany w formie najmu BTS. Jego główny wykonawca — firma Panattoni — realizację poprzedził analizą potrzeb Spółki, zarówno biznesowych, jak i środowiskowych. Wykonawca zadbał nie tylko o funkcjonalność, ale i o ekologię. Magazyn posiada Certyfikat BREEAM na poziomie Excelent, co oznacza wysoki standard w zakresie ochrony środowiska, dbałości o klimat i społeczności lokalne oraz komfort użytkownika. Dodatkowo obiekt został wyposażony w systemy inteligentnego zarządzania energią, ochrony zasobów wodnych, ładowarki dla samochodów elektrycznych, strefy zieleni przy biurach oraz stojaki na rowery.


Źródło: Poczta Polska

13.11.2023


Tagi: kompleks logistyczny, hala cross dock, Radzymin, BTS, Panattoni