ReNews.plQBusiness.plKontakt Spotkania biznesowe Polityka cookies Partnerzy Newsletter Reklama O nas
renews.pl
SPOTKANIA BIZNESOWE
 

O NAS

OFERTA

NEWSLETTER

SPOTKANIA

KONTAKT

Partnerzy:
WCL

Pomorskie Centrum Logistyczne

Goodman, globalny ekspert w dziedzinie powierzchni logistycznych i biznesowych, rozpoczął budowę strategicznego projektu Pomorskiego Centrum Logistycznego w bezpośrednim sąsiedztwie terminala kontenerowego DCT Gdańsk – największego głębokowodnego portu kontenerowego na Bałtyku.



Centrum logistyczne, które jest największym tego typu przedsięwzięciem w Północnej Polsce, będzie miało docelową powierzchnię ok. 500 000 m2. Budowę pierwszego magazynu o powierzchni 14 000 m2 rozpoczęto we wrześniu 2012 r., a jego oddanie do użytku planowane jest na koniec pierwszego kwartału 2013 r. Szacuje się, że wartość całej inwestycji może przekroczyć 300 milionów euro.


Pomorskie Centrum Logistyczne w Gdańsku to strategiczny projekt budowlany firmy Goodman w Polsce. Wielofunkcyjne centrum logistyczne, które powstaje na działce o powierzchni 110 ha oferuje możliwość budowy magazynów logistycznych i hal produkcyjnych wraz ze zintegrowanymi powierzchniami biurowymi o łącznej powierzchni ok. 500 000 m2. Magazyny o minimalnej powierzchni już 3 500 m2 będą budowane na zamówienie konkretnych klientów i dopasowywane do ich indywidualnych potrzeb. Zarówno cały park logistyczny jak i same nieruchomości będą zarządzane przez zespół wewnętrznych specjalistów Grupy Goodman.


Dzięki dynamicznie rozwijającej się infrastrukturze obszaru Trójmiasta, Pomorskie Centrum Logistyczne posiada znakomity dostęp do krajowych i międzynarodowych połączeń drogowych, kolejowych, lotniczych oraz morskich. Jednym z największych atutów parku jest położenie w pobliżu portu kontenerowego DCT Gdańsk. Taka lokalizacja pozwala klientom łączyć działalność logistyczną i produkcyjną z usługami oferowanymi przez największy głębokowodny port kontenerowy na Bałtyku, zgodnie z koncepcją „Port Centric Logistics”.


DCT Gdańsk to największy i zarazem jedyny niezamarzający głębokowodny terminal w południowej części Morza Bałtyckiego, dzięki któremu Gdańsk stał się kluczową częścią morskiego szlaku handlowego między Europą a największymi portami Azji. 650 m nabrzeża z głębokością do 16,5 m umożliwia zawinięcie tu największych kontenerowców świata, a jego roczna przepustowość na poziomie 1,000,000 TEU w kolejnych latach ma być dalej powiększona.


Bezpośrednie sąsiedztwo z DCT to również korzyści finansowe dla klientów w postaci redukcji kosztów przeładunku, składowania i transportu. Na kolejne korzyści może przełożyć się możliwość ustanowienia tu wolnego obszaru celnego i specjalnej strefy ekonomicznej.


Pomorskie Centrum Logistyczne Goodman będzie miało również znakomite połączenia drogowe. Na ukończeniu jest już Trasa Sucharskiego, która poprzez Południową Obwodnicę Gdańska połączy park z autostradą A1 prowadzącą przez tak ważne ośrodki logistyczne w Polsce jak Łódź i Górny Śląsk aż do Czech. Jednocześnie droga ekspresowa S6 łączy Gdańsk ze Szczecinem oraz dalej z Niemcami, a droga S8 Gdańsk z Warszawą. Z kolei planowany tunel drogowy pod Martwą Wisłą połączy centrum logistyczne z lewobrzeżną częścią portu i dalej, przez Trasę Słowackiego, ponownie z Obwodnicą Trójmiasta.


W odległości zaledwie 23 kilometrów od Pomorskiego Centrum Logistycznego znajduje się także Port Lotniczy im. Lecha Wałęsy w Gdańsku, drugie co do wielkości lotnisko w Polsce obsługujące zarówno krajowe jak i międzynarodowe połączenia.


Dodatkowo położenie przy dynamicznie rozwijającym się Trójmieście, to z jednej strony szansa na wykorzystanie ponadmilionowej bazy klientów oraz lokalnego rynku zbytu, a z drugiej dostęp do wysoko wykwalifikowanych i wykształconych pracowników.


Źródło: Goodman

01.10.2012


Tagi: Pomorskie Centrum Logistyczne, magazyny